ביטוח ספורט אתגרי בחו”ל- מה נכלל, ומתי כדאי להוסיף?

 

ספורט אתגרי בחו”ל -מה נכלל תחת ההגדרה?

כאשר אנו מתכננים את הטיול בחו”ל לא כולם לוקחים בחשבון כי ייתכן וחלק מהטיול יכלול פעילות הנכללת בקטגוריה של ספורט אתגרי, כך שבמקרה של תאונה חלילה אם לא נרכש כיסוי מתאים המקרה לא יכוסה ע”י חברת הביטוח.

ברור שכאשר מדובר בתרמילאים או במטיילים שאופי הטיול שלהם מבוסס על פעילות ספורט כגון: אופניים, גלישת גלים, באנג’י , טיפוס וכו’ לגביהם רכישת הכיסוי היא בגדר חובה ובלעדיו הם למעשה אינם מכוסים בפעילויות הנ”ל ובדר”כ הם מודעים לכך ורוכשים את הכיסוי בטרם יציאתם מהארץ- בחלק מהחברות אפילו “טרק” לבדו נחשב כפעילות “ספורט אתגרי” שנדרש הרחבה לגביה .

הבעיה היא עם אותם מטיילים אשר בטוחים כי הטיול שלהם אינו כולל פעילויות ספורט אתגרי ואינם רוכשים את ההרחבה ובפועל גם פעילויות שנשמעות כפעילויות רגילות בטיול נכללות בקטגוריה של ספורט אתגרי ולמעשה אותם מטיילים אינם מכוסים- לדוגמא: טיול ג’יפים, רכיבה על סוסים  או אפילו פילים, שייט ביאכטה, צלילה, שייט אבובים, קיאקים ואפילו “בננות” כל אלה נחשבים כספורט אתגרי.

גם בטיולי משפחות עם ילדים, כדאי לשים לב שפארק חבלים לדוגמא או אומגה מהווה פעילות ספורט אתגרי בחלק מחברות הביטוח , ונדרשת הרחבה מתאימה.

להשוואת מחירי ביטוח נסיעות לחו”ל כולל ספורט אתגרי- לחץ כאן! 

 רשימה של סוגי ספורט ופעילויות הנחשבים כספורט אתגרי מבחינת חברות הביטוח (בדוגמא: פספורטכארד)

פעילות ספורט יבשתית, כולל מוטורית: טרק, ספארי-חורף בלפלנד, רולר בליידס, סקייטבורד, אופנועי שטח, אופני שטח, מוטוקרוס, נסיעת שטח ברכבי 4X4, גלישת חול, ניווט תחרותי, שיפוט במשחקי כדור, קארטינג.

פעילות ספורט ימית, כולל מוטורית: גלישת רוח, גלישת גלים, שייט מפרשיות, אופנוע ים, סקי מים, ראפטינג, שייט קיאקים, מצנח רחיפה באמצעות סירה, מצנחי גלישת מים, שייט בסירות מירוץ, צלילה  חובבנית, גלישת גלים, גלישת רוח, שייט אבובים, שייט קיאקים, בננת ים.

פעילות ספורט גבהים, כולל מוטורית: צניחה, טיסה בכדור פורח, מצנח ממונע, גלישת מצוקים, טיפוס הרים ו/או מצוקים, באנג’י, אומגה, טיפוס קירות, מזחלות אלפיניות / מזחלות הרים, פארק חבלים.

למי כדאי לרכוש הרחבה לספורט אתגרי?

מוצ’ילרים/תרמיליאים : תרמילאים, הם צעירים שטסים לטיולים ארוכים, ומתכננים – גם אם לא באופן מדוקדק – להתנסות בספורט אתגרי דוגמת בנג’י, צלילה, רכיבה על אופנעי ים לגביהם הכיסוי הוא בגדר חובה!

משפחות עם ילדים: אם אתם מתכננים חופשה משפחתית שתכלול פעילויות ספורטיביות לכל המשפחה דוגמת שיט אבובים, טיול ג’יפים, קאייקים, סקי, סקי מים או אפילו פארק חבלים ועוד.

חובבי ספורט חורף מכל הגילאים: שמתכננים חופשת סקי, סנובורד ושאר סוגי ספורט שלג- כדאי להגדיש שבפעילות חורף יש לרכוש כיסוי ייעודי לספורט חורף , אם הטיול כולל גם פעילות אתגרית אחרת אז להוסיף גם כיסוי ספורט אתגרי.

האם ניתן לבחור ימים ספציפיים לביטוח ספורט אתגרי? 

ברוב חברות הביטוח אכן ניתן לבחור ימים ספציפיים בו נרצה להוסיף כיסוי ספורט אתגרי- אנו ממליצים זאת רק למי שבטוח מעל לכל ספק בימים בהם יעסוק בפעילות הכרוכה בספורט אתגרי בחו”ל- אם לא כדאי ללכת על הצד הבטוח ולכסות את כל  ימי הטיול.
בחלק מהחברות ניתן להוסיף את הכיסוי לאחר יציאה מהארץ בהתראה בדר”כ של יום- יומיים (לא יהיה כיסוי בשום מקרה לאותו יום בו נבקש להוסיף את הכיסוי)- חשוב לציין שישנן חברות שלא מאפשרות בשום צורה הוספה של כיסוי ספורט אתגרי לאחר יציאה מהארץ- לכן כדאי לברר זאת מראש.

 

 

 

 

 

 

 

תפריט
נגישות
Open chat
צריכים עזרה?
איך אפשר לעזור ?