ביטוח נסיעות לחו”ל

ביטוח נסיעות לחו”ל – כל מה שצריך לדעת לפני הרכישה.

למרות שרבים מהיוצאים לחו”ל כבר מודעים לחשיבות רכישת ביטוח נסיעות לחו”ל, עדיין חלק גדול אינו יודע להבחין בין החבילות אשר מציעות חברות הביטוח השונות , וחלקם אף  מתפתים לבחור בביטוח נסיעות לחו”ל “חינם” אשר מציעות חברות כרטיסי האשראי? מה חייבים לבדוק לפני רכישת ביטוח נסיעות לחו”ל? מה העלות של ביטוח נסיעות לחו”ל?  מה הם ההבדלים והאותיות הקטנות מהן יש להיזהר? האם אנשים חולים יכולים לרכוש ביטוח נסיעות לחו”ל? אילו הרחבות כדאי להוסיף ואילו מיותרות? על הכל במדריך הבא.

להשוואת מחירי ביטוח נסיעות לחו”ל- לחץ כאן! 

מדוע צריך לרכוש ביטוח נסיעות לחו”ל אם יש ביטוח פרטי?

כל אזרח ישראלי אמנם מבוטח בגין שירותים רפואיים מתוקף חוק בריאות ממלכתי, חלק גדול אף מחזיק בביטוח בריאות פרטי , אך ביטוחים אלו תקפים רק בגבולות הארץ, מרגע שאדם עזב את גבולות הארץ הוא אינו מבוטח, במקרה וחלילה ייקלע לבעיה רפואית אם אין ברשותו ביטוח נסיעות לחו”ל ייאלץ או לשאת בעצמו בעלות הטיפול היקר , או לחזור לארץ במידה והדבר אפשרי ו/או כדאי ולתבוע את ביטוח הבריאות שלו .

מכיוון שעלות טיפולים בחו”ל החל מאשפוז ועד פרוצדורות רפואיות מורכבות עשוי להגיע לסכומים גבוהים מאוד , כל אדם אשר עוזב את גבולות הארץ חייב לרכוש ביטוח נסיעות לחו”ל ולפחות את החבילה הבסיסית.

מה כולל ביטוח נסיעות לחו”ל?

ביטוח נסיעות לחו”ל הבסיסי מכסה מקרים רפואיים , החל מביקור אצל רופא , רכישת תרופות ועד אשפוז , פרוצדורות רפואיות מורכבות כגון ניתוחים וכו’ , ועד חלילה הטסת גופה במקרה מוות, במקרים המורכבים הביטוח כולל כיסוי למלווים מהארץ.

מעבר לכיסוי הבריאותי הבסיסי , ניתן להוסיף כיסויים  כגון :איתור וחילוץ, כיסוי כבודה (מטען) , כיסוי לספורט אתגרי , כיסוי לספורט חורף, כיסוי מיוחד לנשים בהריון ועוד .

ביטוח נסיעות לחו”ל חינם האם יש דבר כזה?

חברות כרטיסי האשראי מציעות למחזיקי הכרטיסים ” ביטוח חינם” לכאורה מדובר בהטבה משמעותית אך בהקשר זה כדאי להבהיר חברות כרטיסי אשראי אינן חברות ביטוח ובדר”כ ההטבה היא באמצעות חברות ביטוח עמן הן קשורות (כלל, aig ועוד), ההטבה מתייחסת לפוליסת הבסיס בלבד ללא תוספות, כך שמספיק להוסיף כיסוי לכבודה או לביטול וקיצור נסיעה וכבר אין מדובר בפוליסה חינמית, בדר”כ לקוח אשר יבקש לממש את ההטבה יגלה כי בסופו של דבר מדובר בפוליסה שעלותה לא שונה מפוליסות אחרות כיוון שלכל תוספת יש עלות.

העלות הבסיסית ל 5 ימים היא סביב 2$ ליום כלומר שווי ההטבה הוא כ- 10$  לא משמעותי ביחס לחלופות לכיסויים ולשירות אשר משמעותיים יותר ברכישת פוליסת ביטוח נסיעות לחו”ל באחת החברות.

הפוליסות המוצעות ע”י חברות כרטיסי אשראי בדר”כ כרוכות בתשלום השתתפות עצמית במקרה תביעה בין 30$ ל 50$  לכל תביעה, די בסעיף זה כדי לוותר על ה”הטבה” המוצעת בזמן שרוב החברות בשוק אינן גובות השתתפות  עצמית במקרה של תביעת בריאות בפוליסת נסיעות לחו”ל.

מה העלות של ביטוח נסיעות לחו”ל?

עלות ביטוח נסיעות לחו”ל מורכבת ממחיר בסיס של החבילה לפי קבוצות גיל, בחלק מהחברות יש גם השפעה ליעד הנסיעה על המחיר, לדוגמא – אדם בריא עד גיל 60 – ישלם בממוצע כ- 2.5$  ליום על הפוליסה הבסיסית.

כל הרחבה יש לה מחיר מסוים אשר מחושב לפי יום בהתאם למספר הימים, אנשים מבוגרים ו/או חולים במחלות כרוניות יאלצו לרכוש תוספת אשר נקראת הרחבה למצב רפואי קיים ומכסה אותם בגין החמרה של מחלתם, מעבר לכך כל אחד וההרחבות שייבחר בהתאם לאופי הטיול שלו, על מנת להתייעץ אילו הרחבות נדרש אנו מזמינים אותך להשאיר פרטייך .

להשוואת מחירי ביטוח נסיעות לחו”ל- לחץ כאן! 

האם יש אותיות קטנות מהן יש להיזהר?

הפוליסות הבסיסיות די דומות במהותן כך נקבע ברפורמה אשר חלה בשוק ב 2017 , יחד עם זאת כל חברה מציעה גבולות אחריות שונים לכל הפוליסה ולכל כיסוי בנפרד, אנו מציעים לתת משקל לגבולות האחריות בכל כיסוי יותר מאשר לגבולות הכלליים אשר בדר”כ גבוהים מאוד בכל החברות.

נקודה נוספת אשר יש לשים אליה לב היא האם קיימת השתתפות עצמית במקרה תביעה ומה גובהה, ישנן חברות אשר אינן גובות השתתפות עצמית במקרה תביעה רפואית ויש כאלה שגובות השתתפות עצמית בכל תביעה, אנו ממליצים לבטח באמצעות החברות אשר אינן גובות השתתפות עצמית אשר עשויה בחלק מהמקרים להיות יקרה מכל עלות הפוליסה.

נשים בהריון מבוטחות עד חודש 32 בלבד, מעבר לכך לא ניתן לרכוש ביטוח נסיעות לחו”ל.

חשוב מאוד לברר מהו מנגנון תביעה של הפוליסה ותוך כמה זמן משולם הפיצוי, לחלק מהחברות יש אפליקציה ייעודית להגשת תביעה לחלקן דוגמת פספורטכארד יש אפילו כרטיס אשראי ייעודי באמצעותו משלמים במקרה תביעה, אך יש עדיין חברות בהן נדרש למלא טפסים על כל תביעה וההליך הוא מסורבל מאוד , אנו ממליצים לרכוש ביטוח נסיעות לחו”ל היכן שהשירות והתפעול הוא נוח יותר כך שההתעסקות במקרה תביעה תהיה קלה ככל שאפשר.

ביטוח נסיעות לחו”ל לאנשים חולים- יש פתרון.

אנשים חולים טסים אף הם לעיתים לחו”ל ונרשים לרכוש ביטוח נסיעות לחו”ל, במקרים אלו חברות הביטוח מבצעות הליך חיתום רפואי , הכולל דרישה למסמכים רפואיים ובהתאם לכך נקבעים התנאים והמחיר באמצעותם החברה מוכנה לבטח.

במחלות כרוניות דוגמת סכרת לחץ דם וכו’ נדרש בדר”כ להוסיף הרחבה של כיסוי מצב רפואי קיים, אך במקרים מורכבים יותר, חברת הביטוח לאחר ביצוע חיתום רפואי עשויה לדרוש תוספות מחיר, ולהגביל את סכום הכיסוי ותקופת הביטוח לתקופה שבדר”כ לא תעבור 30 ימים.

אילו הרחבות כדאי להוסיף לביטוח נסיעות לחו”ל?

כמו שלדוגמא טיול קניות בבירות אירופה שונה במהותו מטיול תרמילאים כך גם דרישות הביטוח והתאמת הכיסויים הנה בהתאם לאופי הטיול.

אדם שהטיול שלו אינו כרוך בסיכונים והנו לתקופה קצרה יכול מאוד להיות שהחבילה הבסיסית בשילוב כיסוי כבודה תתאים עבורו ותכסה אותו באופן המיטבי.

לעומתו אדם שהטיול שלו כרוך בנטילת סיכונים , כגון ספורט אתגרי או טיול סקי יידרש לרכוש הרחבות מתאימות אשר גם בהן קיימים הבדלים מהותיים ברמת הכיסוי ובמחיר.

אנו מזמינם אותך להשאיר פרטיך ולהתאים עבורך את החבילה המשתלמת ביותר אשר תכסה אותך בצורה המיטבית, כך שתוכל ליהנות בטיול שלך ולהרגיש כי הנך מטופל ובידיים טובות .

תפריט
נגישות
Open chat
צריכים עזרה?
איך אפשר לעזור ?