בדיקת כפל ביטוח-המדריך המלא כיצד עושים זאת נכון.

כיצד מוגדר מצב של כפל ביטוח?

כל אחד מאיתנו וודאי שואל את עצמו כאשר מגיע החיוב החודשי “איזה ביטוחים יש לי?”  כאשר החשש הוא שחלק מהביטוחים כפולים וכסף נזרק לחינם.
ברור שאף אדם לא ירצה לשלם פעמיים על אותו מוצר , במקרה שמדובר במוצר פשוט אין סיכוי שניתן לזה לקרות, אך כשמדובר בביטוח הנושא מורכב יותר והרבה אנשים נמנעים מלבטל ביטוחים  ולעיתים מכוסים מספר פעמים באותו כיסוי אך במקרה שחלילה יזדקק לביטוח יקבל תשלום רק פעם אחת.

אך לפעמים למרות שמדובר באותם כיסויים יש מקרים בהם המבוטח יקבל פיצוי מכל אחת מהפוליסות, וזה אינו עונה על הגדרה של כפל ביטוח.

לפעמים כדאי לשלם כפול על אותו ביטוח.

לפני שמחליטים האם אנחנו נמצאים במצב של כפל ביטוח חשוב להבין את ההבדל בין פוליסות מסוג פיצוי לפוליסות מסוג שיפוי.

פוליסה מסוג פיצוי מעניקה סכום כסף במקרה וארע מקרה ביטוחי , סכום הקבוע בפוליסה, בדר”כ בפוליסות מסוג זה גם אם בוצעו במספר חברות הפיצוי ישולם ללא תלות מכל אחת מהחברות כך שמי ששילם כפול יקבל גם פיצוי כפול במקרה ביטוח.

לעומת פוליסה מסוג פיצוי ישנן את פוליסות השיפוי בהן מוענק שירות או פיצוי אשר מטרתו להחזיר את המבוטח למצבו ערב קרות המקרה .

אם ניקח לדוגמא את הביטוח הכי נפוץ, ביטוח רכב, אם ביצענו את הביטוח בשתי חברות והרכב נגנב או נפגע ברור כי נקבל פיצוי עד גובה הנזק כך שבפועל שילמנו כפול ואנו מצויים במצב שנקרא כפל ביטוח.

בתחום הבריאות ניתן לתת דוגמא בפוליסת ניתוחים, אם אדם יזדקק לניתוח ברור כי הוא יבצע אותו פעם אחת , כך שאם היה מבוטח בשתי חברות הוא נמצא בכפל ביטוחי ושילם פעמיים שלא לצורך.

איך נגרם מצב של כפל ביטוח?

למרות שרוב המבוטחים עדיין פועלים באמצעות סוכן ביטוח אישי, בשוק עדין קיימים מוקדי מכירה של ביטוחים בטלפון, בין אם מדובר במוקדים פרטיים או מוקדים ישירים של חברות הביטוח, מטרתם של אותם מוכרנים היא למכור ביטוח מבלי להתחשב אם קיים לאותו אדם ביטוח דומה או לא , לעיתים מובטח לו שידאגו לבטל ולא מבצעים זאת, מניסיוננו רוב הכפילויות שאנו מאתרים מקורן בפעולות שבוצעו בטלפון ולא בפגישה אישית .

כיצד לבדוק איזה ביטוחים יש ואם משלמים כפול?

המידע כיום אמנם  זמין יותר לעומת מה שהיה בעבר שימוש בפלטפורמות כגון הר הביטוח של משרד האוצר אשר פתוח לכל אדם , או המסלקה הפנסיונית , מאפשר קבלת תמונה כללית על הכיסויים הביטוחיים בכל החברות.

אך למרות זאת נדרשת עבודה מקצועית יותר לבדיקת כפל ביטוחי לרבות ניתוח הפוליסות השונות ובמקרה ומדובר בכפילות החלטה מה לבטל ומה להשאיר.

במהלך שנות פעילותינו איתרנו כפילויות בביטוח למאות משפחות , לחלקן אף הצלחנו להוזיל את התיק ביטוחי במאות עד אלפי ₪ בחודש!

אנו מזמינים אותך להשאיר פרטיך , לקביעת פגישה במסגרתה  ננתח את תיק הביטוח שלך ונבדוק אם גם אתה משלם על ביטוחים כפולים ומנגד נמצא בחוסר בכיסויים חשובים יותר.

לבדיקת כפל ביטוחי השאר פרטיך ונציג יחזור אליך מיידית.

תפריט
נגישות
Open chat
צריכים עזרה?
איך אפשר לעזור ?